събота, 7 януари 2017 г.

МОНИКА БЕЛУЧИ: „ХАРЕСВА МИ ДА ИЗСЛЕДВАМ ТЪМНАТА СТРАНА”

Снимка: Интернет
(Едно интервю на „The Talks” от 30 август 2012.)

Кратък профил: Моника Анна Мария Белучи
Дата на раждане: 30 септември 1964
Място на раждане: Чита ди Кастело, Умбрия, Италия
Професия: актриса


Госпожо Белучи, получавате ли повече работа заради това, че сте красива?
Знам, че красотата предизвиква известно любопитство. Но както е казал Оскар Уайлд, красотата трае само пет минути, ако нямаш нищо друго, което да поддържа това любопитство. Не мисля, че бих могла да направя този тип кариера, ако бях просто красива. Режисьорите не те викат заради твоята красота, а заради твоя талант.

Вашият външен вид някога бил ли е пречка за вас?
Да, разбира се – особено защото идвах от модния бизнес. Това беше двоен проблем; модата и красотата са най-лошото нещо, от което можеш да направиш такава кариера. Заради това, че съм красива, всички мислят, че съм глупава. Но това е като маска и ти трябва да я счупиш, за да покажеш, че има нещо друго зад нея. Трябва да покажеш кой си, да накараш другите да те открият.

Снимка: Интернет
Това ли е нещото, заради което често избирате екстремни роли?
Може би да.

Още ли чувствате, че трябва да доказвате себе си?
Не за другите, но за себе си.

Наистина ли?
Разбира се! Имам нужда да изследвам! Ако някой дойде при мен с нова идея или нещо, което може да се окаже рисковано, аз ще го направя ако съм заинтересована. Харесвам филми, които водят до много дискусии. Според моя опит, всеки път, когато завърша филм, възниква такъв вид ситуация. Като „Необратимо”, „Страстите Христови”, „Малена”; толкова е интересно. Харесва ми да изследвам тъмната страна на човечеството. Заради това съм актриса.

Харесва ли ви понякога да гледате тези филми отново?
Не, никога не мога да гледам филм два пъти. Или може би мога да гледам филм отново след много години, защото тъкмо гледах „Малена”, беше забавно да го гледам отново. Нуждая се от много години да изгледам един филм отново, защото е толкова трудно да бъда обективна за него. И ми доскучава да се гледам.

Вашият съпруг Венсан Касел също е актьор. Какво е да го видите да се трансформира в роля на екрана?
Когато гледах „Месрин”, бях наистина шокирана, защото видях наистина велико изпълнение; не можех да го позная. Само една част, когато той говори с децата си в затвора, мислех за това как той се трогва от собственото си дете, но само част от това. Беше наистина красиво и вълнуващо да видиш такова велико изпълнение.

Дискутирате ли работата и филмите си?
Не. Венсан и аз сме два различни свята. Не познавам приятелите му; той не познава моите. Не се виждаме с едни и същи хора. Нямаме един и същи живот. Веднъж на много време идвам от своя свят, той идва от своя свят, и се срещаме. Но ние сме две различни животни. Аз съм толкова независима и той е толкова независим, че мисля, че само това е начинът да бъдем заедно.

Трудно ли е да отгледате децата си така?
Не.

Снимка: Интернет
Дъщерите ви разбират ли какво е точно това, с което техните родители си изкарват прехраната?
Не. Наскоро дъщеря ми ми каза „Не, мамо, искам да бъда като теб. Искам да не работя. Аз просто искам да бъда майка и когато порасна, моята дъщеря да ходи на работа.” И това е страхотно, защото тя мисли, че не работя. Тя каза: Животът е прекрасен, ние винаги сме по хотели и къщи, велико е. Аз съм толкова щастлива от това. Това означава, че аз съм с нея през цялото време.

Един ден тя ще поиска ли да стане актриса като вас?
Надявам се, не.

Защо?
Защото това е специална работа, но ако тя ми каже, че иска да бъде рицар, няма да кажа не, защото мисля, че е красиво да имаш страст в живота. Ако нейната страст е да е актриса, тогава ще трябва да го направи.

Те, в края на краищата, са индивидуалности…
Да, тя или го иска, или не го иска. Ако тя има страст, това е велико, но това също е трудна работа – красива, но трудна. Тя трябва да свърши толкова много неща. По-добре е да свършиш тази работа, ако нямаш родители, които идват от този бранш. Бащата на Венсан е актьор и не е било толкова лесно за него да намери своята собствена идентичност точно заради това.

Вашето семейство подобно ли беше?
Идвам от съвършено различно семейство, така че беше по-лесно. Но когато идваш от семейство, в което всички са актьори, сравнението идва естествено за другите и за теб може да бъде много трудно. Знам, че Венсан е трябвало да се бори, за да намери мястото си, заради баща си.


 Превод: Гергана Стоянова

Няма коментари:

Публикуване на коментар